niedziela, 20 października 2013

Awokado przed zimą

      Większość roślin egzotycznych jest wrażliwa na przymrozki, dlatego przed nadejściem chłodów należy je przenieść do cieplejszych pomieszczeń. Co prawda przymrozki już były, ale moja menażeria w szklarni była dość dobrze przed nimi zabezpieczona; jednak pod koniec października każdy dzień staje się ryzykowny...
       Awokado przez cały sezon nie przyrosło za wiele, osiągnęło wysokość 2,5 metra i nieco się rozkrzewiło. Wiosną roślina została przesadzona do nowej doniczki z ziemią kompostową. Dobrym pomysłem po "trzech ogrodnikach" wydaje się sprawdzenie prognozy pogody ;) ja tego nie zrobiłem, przez co większość roślin została wymęczona (po ciepłym mieszkanku przecież) przez chłód, silne ulewy i wiatry, co odbiło się na nich - widać to na starych liściach awokado.
      Oczywiście roślina została lekko przycięta, aby można było ją przetrzymać w domu przez okres zimowy.
Dwuletnie awokado

3 komentarze:

  1. Ostatnio kupiłam sobie sadzonkę kawy. Wszystko było ok aż przyszła zima liści kawy zrobiły się wiotkie a kawa zatrzymała się w rozwoju., jakby tego było mało w ziemi pojawiły się skoczogonki. Jak zmusić kawę do dalszego rozwoju? Czy kawa przechodzi w stan spoczynku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoczogonki to nie problem, nie zniszczą kawy. Tak, kawa nieco więdnie na zimę, z reguły gubi też nieco liści (a czasami więcej niż "nieco"). To jest taki jakby okres spoczynku - u mnie też wzrost się zatrzymuje na zimę. Proponuję zacząć podlewać kawę rozcieńczonym nawozem i zapewnić jej dostęp do światła - roślina wyczuje, że wiosna wisi w powietrzu i niebawem powinna rozpocząć wzrost. :)

      Usuń