niedziela, 23 października 2016

Ashwagandha, Witania ospała - zbiór

      Sezon ogrodniczy już prawie się zakończył, toteż nadszedł czas, aby zebrać niektóre jednoroczne zioła. Jednym z nich jest witania ospała, zwana również ashwagandhą - o jej właściwościach i technice wysiewu możecie przeczytać tutaj

5 witanii rosnących w gruncie, tuż przed zbiorem.

 Porównanie - z lewej korzeń witanii rosnącej w szklarni, z prawej - korzenie roślin rosnących na zewnątrz. Różnicy praktycznie nie widać.

 Na szklarniowej witanii dojrzało zdecydowanie więcej owoców. lecz i tak uzyskałem ich niewiele.

 Wszystkie dojrzałe owoce witanii. Wystarczy nasion na przyszły rok. ;)

Oto cały zbiór korzeni z 6 roślin - prawie pełen słoik o pojemności 900 ml.

2 komentarze:

  1. Korzenie wydzielają bardzo nieprzyjemny zapach. W tamtym roku miałam jedną roślinę, w tym nasion starczyło na grządkę o długości 5 metrów. Zbiory też były okazałe. Dziwi mnie, że miałeś problem z dojrzewaniem owoców - u mnie na większości krzewów było po kilkanaście sztuk czerwonych owoców, a wysiewałam wprost do gruntu na początku maja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, też wysiewam w tym roku.

    OdpowiedzUsuń